Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i przyjęcie proponowanego porządku.
2.
Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.
3.
Interpelacje i zapytania radnych.
4.
Informacja z realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2024/2025.
a)
opinia komisji społecznej
5.
Informacja z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych za 2024 r.
a)
Przewodniczącego Rady Gminy Leśniowice
b)
Wójta Gminy Leśniowice
6.
Stanowiska stałych komisji Rady Gminy Leśniowice dotyczące podatków lokalnych.
7.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Leśniowice na 2026 rok;
b)
wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2026 rok;
c)
wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty;
1)
opinia komisji gospodarczej
d)
zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym
e)
uchwalenia Rocznego programu współpracy Gminy Leśniowice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2026;
1)
opinia komisji społecznej
f)
zmian w uchwale budżetowej na 2025 rok;
g)
zmian w wieloletniej prognozie finansowej;
h)
wyrażenia zgody na nabycie prawa własności nieruchomości;
i)
wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżaw z dotychczasowymi dzierżawcami;
j)
wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości;
8.
Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach podejmowanych w okresie między sesjami.
9.
Informacja Wójta Gminy z realizacji uchwał podjętych podczas obrad XII sesji Rady Gminy oraz działaniach między sesjami.
10.
Wolne wnioski - informacje.